Bespaar 50% administratietijd met een digitale assistent voor zorgmedewerkers
Over deze workshop
Inhoud van de workshop
Een digitale assistent haalt de druk van de ketel bij zorgverleners en brengt de administratieve lasten omlaag. In deze workshop laten we zien hoe dat er in de praktijk uitziet en delen we de eerste ervaringen vanuit ggz-instellingen die een digitale assistent gebruiken.
Je ziet hoe de digitale assistent zorgmedewerkers ondersteunt bij de verslaglegging:
- De digitale assistent transcribeert het gesprek dat de zorgverlener heeft met de cliënt en zet die automatisch om naar een gestructureerd verslag.
- De zorgverlener kan het verslag controleren, aanpassen en goedkeuren.
- Zodra de zorgverlener het verslag heeft goedgekeurd, maakt de digitale assistent automatisch een voorstel voor de registratie in het EPD of ECD.
- Als die ook akkoord is, zet de digitale assistent het verslag 100% automatisch in het EPD of ECD.
Dat bespaart veel administratieve last en indirecte tijd, die weer aan patiënten- of cliëntenzorg besteed kan worden. Bovendien gaat de kwaliteit en uniformiteit van verslaglegging omhoog. Tijdens de workshop delen we ervaringen (successen en uitdagingen) met de digitale assistent uit de praktijk. Ook is er gelegenheid om de digitale assistent live uit te proberen.
Lessen die deelnemers meenemen uit deze workshop
- Wat nieuwe AI-technieken betekenen voor administratieve lastenverlichting.
- Wat er nu al concreet mogelijk is en wat het lange termijn perspectief is.
- Wat de aandachtspunten en ervaringen zijn vanuit de praktijk.
Wie geeft deze workshop?
Anneke Lalleman is partner bij ValueCare sinds 14 jaar en verantwoordelijk voor de ontwikkeling/implementatie van de digitale assistent voor de zorgmedewerker.